Paprastai asmeniui, norinčiam pasirašyti elektroniniu parašu, reikia turėti:
1) Kvalifikuotą elektroninio parašo sertifikatą, kurį galima įsigyti iš pasirinkto kvalifikuotus sertifikatus sudarančio sertifikavimo paslaugų teikėjo. Lietuvoje įregistruotų ir prižiūrimų tokių sertifikavimo paslaugų teikėjų sąrašas yra skelbiamas Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos interneto svetainėje, adresu: http://www.rrt.lt/lt/vartotojui/elektroninis-parasas_358/paslaugu-teikejai_770.html. Pasirašymui galima naudoti ir nuo 2009 metų išduodamose asmens tapatybės kortelėse įrašytus kvalifikuotus elektroninio parašo sertifikatus (jie bus sudaryti Gyventojų registro tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos). Jeigu norima pasirašyti elektroninius dokumentus naudojantis mobiliuoju telefonu, tuomet reikėtų kreiptis į savo judriojo ryšio operatorių ir pasiteirauti dėl tokios galimybės.
2) Kompiuterį ir Lustinių kortelių skaitytuvą (tik tuo atveju, jeigu naudojamas sertifikatas yra įrašytas lustinėje kortelėje (pvz., asmens tapatybės kortelėje)). Lustinių kortelių skaitytuvas gali būti integruotas kompiuteryje, klaviatūroje ar jungiamas atskira jungtimi kaip išorinis įrenginys.
3) Elektroninio parašo programinę įrangą. Vienas svarbesnių kriterijų renkantis elektroninio parašo programinę įrangą yra formuojamo elektroninio dokumento formatas (tam, kad gavėjas priimtų ir galėtų patikrinti tokio formato elektroninį dokumentą). Pavyzdžiui, Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2008 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. V-119 „Dėl elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos reikalavimų aprašo patvirtinimo“ nustatyta, kad valstybės institucijoms elektroniniu būdu teikiami dokumentai, kurių rengimą nustato teisės norminiai aktai, turi atitikti Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (nuo 2011 m. sausio 1 d. – Lietuvos vyriausiojo archyvaro) patvirtintose ar su juo suderintose elektroninių dokumentų specifikacijose nustatytus reikalavimus. Tokius dokumentus galima sukurti naudojant kompiuterinę programą „Signa“, kurią asmenys gali nemokamai parsisiųsti iš http://www.archyvai.lt interneto svetainės, o nenorintys diegti papildomos programinės įrangos, elektroninius dokumentus gali pasirašyti ar patikrinti tiesiogiai interneto svetinėje http://www.archyvai.lt/lt/paslaugos_53/adoc-dokumentai.html.
Svarbu: Rinkdamiesi saugią elektroninio parašo įrangą (lustinę kortelę, USB kriptografinį raktą) įvertinkite ar šios įrangos tvarkyklės yra suderinamos su jūsų operacine sistema!
Leave a Reply